tisdag 2 februari 2010

Dreams

Tänk om man fick välja exakt vilket jobb man ville ha.
Helt fritt. Utan krav.

Inatt drömde jag precis så.
Helt fritt. Bara att välja.

Vi var ett gäng som skrivit in oss
i “Stockholms unionen i LA
(en form av arbetsförmedling eller bemanningsföretag??)
Men vi sökte aldrig nått jobb. Vi gick på stan och luffade.
På väg att ta en fika.
Då kom dom och började förhöra oss.
Ni skrev in er igår va?”, “Vad kan ni tänka er jobba med?” osv.
Jag sa att jag inte hade en aning men visste vad jag inte ville jobba med iaf.
Men så frågade jag på skoj om jag kunde få bli en sån som provsmakar mat eller godis, eller en sån som testar filmer och spel.
Dom baaa “Ja bra, då ordnar vi det”
Så sa en i mitt gäng att han gärna ville skjutsa runt kändisarna.
Dom baaa “Ja det ordnar vi, lätt”
Så sa en tredje kille att han ville designa snowboards. Ja gissa vad dom sa..
Dom baaaa “Ja det behövs många såna just nu, så det ordnar vi också
Sen minns jag inget mer för jag vaknade. Men high five ändå!
Så himla härlig dröm kan jag lova, jag var nöjdast i stan.

Är fortfarande redhead, inte vant mig än heller.

Jag har börjat göra pärlplattor och skissat på lerfigurer som jag ska göra i keramiken.
Pysseltryne.
Och nästa vecka tänkte jag börja sy en onepiece!
Wöwöwö.



ont i huvdet nu så nu ska jag gömma mig under täcket istället..


take care. peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar