torsdag 18 mars 2010

win-win

Mobillarmet ljuder, gardinerna är ofördragna och det är redan ljust i mitt rosa lilla rum. Det tar nio minuter sen inser jag att det är dags att sluta snooza. God morgon Kings of Leon.
Tankarna vaknar: En dag närmare Mora, en dag närmare påsken i Stockholm. En dag närmare Barcelona. Win-win situation kallas det.



Dagen fylls på mellan måltiderna. Vissa dagar är äta det enda vi gör. Men det är inget fel med det. Jag älskar ju mat. Klockan blir 12:12 och jag traskar ut på den snöiga skolgården och in i undervisningsbygget som så oändligt många gånger förr. “Today is a good day“, tänker jag och börjar fippla inne i studion. Det är riktigt kul tills jag inte förstår ett skit. Jag är på gränsen att ge upp men så ordnar det sig:
Crash! Kablam! Pow! Zap! Spank!
Clonk! Hit! BipBip! Bang!
Det blir ljud och rytmer och jag fortsätter några timmar till. Yess!

Tiden går fort när man har roligt har jag hört och plötsligt blev det kväll.
Spela lite innebandy och se på ateistfilm. Äta upp sista kakorna och blogga lite.
Sakna Sverige och sommaren.
Sitta redo på fel sida gränsen, redo att ta longboarden in till stan, köpa billig choklad och prisa Halebop.



Men en sak i taget. Nu är nu och här är jag. Imorgon ska jag städa toaletten.

Slutet gott, allting gott.

Take care. Peace