torsdag 28 januari 2010

Vinterkatten

Jag tänkte bara berätta om min underbara dag.
Hela dagen har varit lite extra fin.

Men det började redan igår.
En vilsen och förvirrad liten katt satt ute på skolgården i snöregnet.
Den hade inget halsband så vi visste inte vad vi skulle göra.
Han hade strosat runt på skolgården hela kvällen så vi bestämde tillslut att han fick vara hos oss den natten eftersom han ändå verkade så virrig.
Han kurrade. Trivdes direkt.
Det var en killkatt men vi hann döpa den till Ida Marie innan vi visste sånt.

Idag letade två barn efter sin katt, dom hade följt efter fotspåren hela vägen till folkhögskolan. Dom blev så himla lyckliga över att få tillbaka sin lilla katt och tackade för att vi varit så snälla mot honom. Vi sa aldrig att vi döpt honom till Ida Marie så dom fortsatte bara kalla den för Shadow.






Oväntat besök - we like!


Efter kattmys hände det. Virvlande snöflingor utanför fönstret. Stora. Många. Äntligen.

Vi åt god mat och sen chillade jag på mitt rum.
Väntade. Det-snöar-playlist.
Klädde mig och packade väskan.
Då gick strömmen i hela Grong. Tajming!
Det roliga är att man alltid frågar “Vad hände?” när man egentligen redan vet varför lampan slocknade haha!

Gratisbussen plockade upp oss alla kvart i sex sen bar det iväg till kvällsåkning på berget.
Pjäxorna man kunde hyra fanns bara i strl 42 och uppåt så det blev snowboard ikväll istället för telemark.

Det var så magiskt! Orört puder överallt! Det är en så skön känsla att susa ner på perfekt nysnöad snö.
Jag bara log, kom på mig själv flera gånger.
Det blev så kallt på tänderna du vet.

"Så jävli digg! This is paradise! AAwwesome!"


I brist på chokladmuffins

Katten hade kommit hem, Bella fick åka snowboard och det slutade inte snöa vilket betyder samma visa imorgon igen!
Slutet gott, allting gott.


Take care. Peace

3 kommentarer:

  1. Vilken söt katt! pudret såg inte helt fel ut heller=) väl mött

    SvaraRadera
  2. Den var råsöt! :) hur är det med snön i umeå då?

    SvaraRadera
  3. Är hur mycket snö som helst, sjukt härligt! du får komma å göra snöänglar med mig =)

    SvaraRadera