onsdag 9 september 2009

One more time

Nu är man mör och hemkommen från 3dagars skolutflykt till stället vid kusten, Leka. Vet som inte var jag ska börja, det har varit helt underbart! Var ju där för ett år sen med “vår kull” så var lite smårädd att mitt intryck från den gången skulle förstöras eftersom det var helt otroligt bra, men den helgen var helt fantastisk den med! Vill som inte jämföra med i fjol, det här är ju ändå helt nytt hur man än gör så..

Del 1. Big Bite
Kan börja med att säga att jag blev biten! Vi hade gått upp på toppen av nå berg å skulle äta lite medans vi såg på en stor sten som låg där. Snäll som jag är så låter jag Sindre smaka av min prickigkorvmacka såklart, men det tar inte en sekund ens innan jag ångrar allt! Han var visst råhungrig å ville käka upp hela mackan i en enda stor tugga inklusive allt, och då menas det mitt finger! Mitt högra lilla oskyldiga högra ringfinger! Jag har ju inte gjort illa mig sen jag bodde i Umeå för 2 år sen så jag fick ju en chock när det plötsligt kändes som toppen på ringfingret var bortbiten! Har ju gått runt å trott att jag är superman och aldrig kan skada mig men shi fick jag och började grina en skvätt tillåmed haha! Det var nog för att det blödde på båda sidorna av nageln och för att det var så oförberett, inte fan tror man att Sindre kan käka upp en bara så där!! Trodde ju jag skulle få en sån där svart nagel som ramlar bort efter ett tag eftersom det inte fanns nå is i närheten, man ska ju kyla ner där man har ont men jag är trotsallt superman light så det slutade blöda ändå och nu är den bara lite domnad.

Del 2. Blame it on the weatherman
Första dagen packade vi ju och ordnade med sovplatser först och främst, Jag, Karro, Cal, Kolbein och Magnus bodde backstage på scenen. Fast vi och dom flesta på skolan sov ju utomhus den natten! Gjorde upp eld, grilla marsmellows, spelade gitarr och sjöng - hur mysigt som helst! Tydligen får man någon form av svininfluensan om man sover under stjärnklar himmel, för hälften av alla elever blev råsjuka och sov resten av turen.. Men inte BellaSuperman, jag käkade chokladkaka(istället för nattmacka) och sov inne sista natten hehe.

Del 3. Just one of those days
Annars så harr dagarna varit fyllda av mys, fiske, regn, hopprep, lekar, 3gitarrsjammin, allsång, chill, och så klart longboard! Bella är nöjdast i stan!





1 kommentar:

  1. superman light!
    roligt!

    För mig är du den bästa superman ävör!

    SvaraRadera